Diari del bloc

18 de novembre de 2015

Us saludem cadascuna després d'un dia molt intens de la nostra primera setmana de pràctiques. A dia d'avui ens hem organitzat per deixar enllestit el format del nostre bloc, la presentació del nostre tema i per afegir els blogs dels nostres companys al racó dels blocs amics.
De moment no us en podem dir gaire cosa, però estem segures que a les nostres escoles trobarem molts esdeveniments que ens ajudaran a reflexionar sobre el tema del nostre bloc; i la nostra intenció és pensar-hi molt per poder preparar materials didàctics interessants que ens ajudin a combatre el sexisme a les escoles.

Pel que fa al primer lliurament del bloc, no hem tingut gaires dificultats per realitzar la feina proposada. L'únic entrebanc que vam trobar va ser a l'hora d'afegir els blocs amics dels nostres companys, que no sabíem com fer-ho per ordenar-los tal com estaven a la llista enviada pel professor; però finalment vam solucionar-ho ordenant-los alfabèticament afegint les lletres de l'abecedari davant del títol de cada bloc amic.

Per altra banda, en la redacció de la presentació i de la breu explicació dels objectius d'aquest bloc, creiem que ens hem formulat uns objectius molt extensos que ens permetran fer cabre tot tipus de temàtiques relacionades amb el sexisme que podem anar trobant durant l'elaboració del nostre bloc.

Per últim, valorant l'edició del format del nostre bloc, pensem que aquesta potser és provisional, ja que a mida que anem familiaritzant-nos amb el Blogger.com, podrem anar millorant la nostra actuació en aquest espai.


24 de febrer de 2016

Tornant de les pràctiques, quan era el moment de pensar les activitats per la Unitat Didàctica sobre el tema del nostre bloc vam veure que no era prou adequat per concretar-lo en activitats destinades a alumnes d'Educació Primària. Així, doncs, vam decidir reflexionar i buscar un nou tema que fos més adient i que ens permetés una millor aplicabilitat.

El tema alternatiu que hem escollit és la influència de la publicitat en els alumnes. Per tant, ara que ja tenim clar el nostre tema, podem posar-nos a dissenyar la nostra Unitat Didàctica juntament amb el Dossier del Mestre. En aquests moments ens trobem dissenyant les activitats, presentem l’activitat que faríem servir per activar les idees prèvies dels alumnes sobre el tema i  estem reflexionant ja sobre com proposaríem l’activitat de timeline a l’escola.


Com a conseqüència del canvi de tema, hem hagut de retocar el disseny del nostre bloc, així com el seu format. Hem canviat el títol, el fons, els colors i la presentació.

En la nova presentació trobareu justificada l'elecció del nou tema, els objectius que pretenem que els nostres alumnes assoleixin i la metodologia que emprarem per posar-los en pràctica.


2 de març de 2016

Avui, després d'haver perfilat les activitats de la nostra unitat didàctica, les hem redactat i les hem afegit a la pestanya del bloc anomenada Activitats. Allà hi podreu trobar l'activitat d'idees prèvies que faríem servir per presentar el nostre tema als alumnes; una segona activitat d'introducció de continguts i una tercera on els alumnes poden aplicar els continguts que hauran interioritzat a través de la segona activitat. Per últim, s'han adjuntat dues activitats més que es podrien desenvolupar a partir del nostre tema de treball.

A continuació ens disposem a dissenyar el dossier del mestre, que serà un recurs que donarà la informació imprescindible al mestre per poder aplicar correctament les activitats de la unitat didàctica que hem proposat.

1 d'abril de 2016

Finalment, ens vam reunir per acabar l’últim apartat del bloc: el dossier del mestre. El primer que vam fer va ser buscar informació sobre el tema del bloc, en aquest cas la publicitat i l’efecte d’aquesta sobre les nostres accions de consum. 

En segon lloc, un cop reunida la informació, vam discriminar quina ens era vàlida i quina no. Tot seguit, per tal que un mestre que vulgui aplicar la unitat didàctica que s’ha presentat al nostre bloc vam revisar que tot quedés estructurat de manera clara i ordenada, al mateix temps que intentàvem mantenir un estil estètic atractiu i fàcil d'entendre. 


Per últim, avui, després de penjar el diari del mestre, hem fet un repàs a tot el bloc, fixant-nos en què tota la informació fos coherent amb els objectius i les activitats plantejades i que el disseny fos prou clar com per ser utilitzat per qualsevol que pugui estar interessat en el nostre tema. Això és tot, esperem que gaudiu de la nostra feina i que us pugui ser de gran ajuda!

Per acabar ens agradaria afegir que realitzant el nostre dossier del mestre hem trobat informació molt interessant que ens hauria estat de gran ajuda al començament del desenvolupament del nostre blog, ja que el podríem haver encarat de diferent manera, com per exemple, des de la pregunta Per què algunes marques tenen noms grecs/llatins...? Tot i així, volem afirmar que estem molt contentes amb la feina que hem realitzat i creiem que les activitats que hem proposat, junt amb el dossier del mestre que hem elaborat, poden ser recursos que qualsevol mestre podrà aprofitar.

4 comentaris:

  1. El tema del bloc és molt interessant!! El títol està problematitzat, es formula en forma de pregunta i planteja un problema a resoldre.

    L’estructura del bloc és clara, ordenada i visual. Totes les pàgines fixes estan ben posades i són fàcils de localitzar. A més, s’hi pot observar i identificar clarament el títol, els vostres noms i la llista de blocs dels companys.

    Heu afegit les dues entrades, la presentació i la primera entrada del diari del bloc. Els textos s’entenen bé i no hi ha faltes gramaticals ni ortogràfiques.

    Bona feina noies!! ;)

    ResponElimina
  2. Hola,
    el tema que heu escollit és molt accertat, és important treballar-lo a les escoles per poder evitar o mediar els diversos conflictes que puguin sorgir. El títol està problematitzat,molt clar i en forma de pregunta.

    L'estructura del bloc és correcte i clara, conté totes les pàgines fixes i es pot observar amb facilitat quines són les autores del bloc. A més a més, podem observar al complet tots els blocs de la resta de la classe.

    Pel que fa a les entrades del lliurament 1 del bloc (la presentació i el diari del bloc) estan perfectament redactades, són fàcils de llegir, estan ben estrucutrat i sense faltes octogràfiques ni gramaticals.

    Bon treball!

    ResponElimina
  3. Primerament, el títol està problematitzat però considerem que potser no queda clar de quin tema s’està parlant en el mateix títol. És a dir, se sap que el bloc tracta de si es pot ser igual i diferent alhora però no s’especifica en quin sentit. Potser es podria plantejar el títol d’una altra manera més entenedora.

    Pel que fa a la llista de blocs, està correcta i ben ordenada. Hi ha un espai que només està dedicat a la llista dels altres blocs de manera que es veuen de seguida i la seva presentació queda molt polida i clara.

    Trobem que el tema és molt encertat perquè tot i que les coses han canviat molt amb el pas dels anys, encara a dia d’avui es continuen tenint prejudicis sobre els rols de la dona i l’home.

    La presentació del bloc és correcta, tot i que trobem que potser no queden massa clars els objectius. Per altra banda, hem trobat molt encertat i productiu que es recomanés un llibre sobre el tema per si els receptors volen més informació. Pel que fa al fons del bloc, creiem que es podria escollir alguna imatge més relacionada amb la temàtica tractada.
    A més a més, apareixen totes les pestanyes del bloc i estan presentades correctament.

    Pel que fa al diari, creiem que l’entrada és correcta i que la informació està ben explicada.

    Ben fet!

    ResponElimina